Lednové filmy

Loni jsem tu o filmech nepsala. Viděla jsem jich tolik, že jsem to očividně nestíhala 🙂 Zúčastnila jsem se dvou filmových festivalů a kromě žhavých novinek jsem zhlédla i pár úžasných britských komedií z 50. let a i pár animovaných dětských. Letos toho kvůli práci tolik nestihnu, ale o to víc si to vychutnám, protože každá návštěva biografu bude letos taková malá odměna 🙂

Kameny bolesti

Francouzský film z roku 2016 s Marion Cotillard vypráví příběh o Gabrielle – temperamentní dívce, jejíž chování je ve své době nepřípustné, proto se matka rozhodne, že ji provdá za muže, kterého jí vybrala. Gabrielle se podvolí a časem se se svou rolí sžije. Po potratu ji manžel odveze do švýcarských lázní, aby se zde vyléčila. Gabrielle se zprvu vzpírá, o léčbu nestojí. Seznámí se tu s mladým umírajícím vojákem, zamiluje se do něj a chce s ním utéci. Zažívá s ním pocity, které s manželem nikdy nepoznala. Po návratu domů mu každý den píše emotivní dopisy a zdrtí ji, když jí nechodí odpovědi, posléze se jí všechny dopisy vrátí neotevřené. Manžel o všem ví a trpělivě čeká, že Gabrielle na mladíka zapomene a naučí se s ním žít a snad ho i mít ráda. Líbilo – dobré herecké výkony, zajímavé vyústění příběhu.

 

La La Land

Nechala jsem se nalákat spoustou nominací na Zlaté globy a nadšenými recenzemi a musím přiznat, že se zase potvrdilo, že mainstream prostě není nic pro mne 😀 Byla jsem zklamaná – převážnou část filmu jsem se nudila. Pěkně tančili i zpívali, hezky se na ně dívalo (jsem netušila, že Gosling je takový fešák!!!), pořád svítilo slunce, všichni ti hezcí lidé byli pěkně pestrobarevně oděni, ale nijak mne to nezasáhlo. Nu což…. Nemusí se mi líbit všechno 😀

 

Je to jen konec světa

Poměrně náročný kousek. Francouzské drama natočené podle divadelní hry Jean-Luca Lagarceho popisuje návrat mladého divadelního režiséra do rodného vesnice, kterou opustil před spoustou let a po celou tu dlouhou dobu s rodinou komunikoval jen prostřednictvím pohlednic. Temperamentní příbuzní se před ním chtějí ukázat v co nejlepším světle, dlouho potlačované city  a nezvládnuté emoce způsobí, že pravý důvod návštěvy zůstane skryt. Mladší sestra a starší bratr se neustále překřikovali s matkou, každý z nich si chtěl bratra přivlastnit aspoň na chvíli, nepodařilo se jim říct mu přímo, co pro ně jeho odchod znamenal, skutečné emoce skrývají za výstředním chováním a nicneříkajícím tlacháním. A navrátivšíse bratr jen tiše poslouchá a posléze odchází bez usmíření. Máte-li pocit, že je vaše rodina divná, pusťte si ten film, možná Vás uklidní. Skvělé herecké výkony a výborný soundtrack.

No a to nejlepší na konec – Sieranevada. Máte-li pocit, že je vaše rodina divná, zajděte si na tento film, možná Vás uklidní. Tříhodinové drama – koprodukce Rumunska, Francie, Makedonie a Chorvatska (poslední věta filmu asi Chorvaty nepotěšila – úplně na konci filmu totiž zaznělo toto: „Chorvatka se pozvracela“ a bratři s bratrancem propukli v úlevný očistný smích) se odehrává víceméně jen v maličkém bytě, v němž má proběhnout mše za zesnulého otce. Natlačí se tam spousta příbuzných, kteří neustále kouří, hádají se kvůli rozdílným politickým názorům, vysmívají se bratranci, který je velkým fanouškem konspiračních teorií všeho druhu a hlavně ženy jsou nervozní, protože pop dlouho nepřichází. Místo něj přijde nejmladší dcera se sjetou kamarádkou a posléze se tam objeví i manžel vdoviny sestry, který to tam celé rozloží! Zajde to tak daleko, že se dokonce řeší orální sex, což je vzhledem k vyššímu věku postav poměrně …… no jak to říct….. odpužující. Musí se dodržovat zvyky, takže nikdo nesmí jíst, musí se počkat na popa. Napětí tedy stoupá, přicházejí výčitky, pláč, něco podobného infarktu, probudí se dítě a poblije se Chorvatka. Takže tak 😀

 

2 thoughts on “Lednové filmy

  1. Oh, skvelé, prihodím do watchlistu a na materskej filmy vzhliadnem, všetky vyzerajú, že by ma mohli zaujať. 🙂 Najmä Kameny bolesti, ten názov mi niečo hovoril a pozerám, že je to aj kniha. A hrá v ňom Marion Cotillard, predvčerom som videla Allied (Spojenci) a jej taká úloha vyslovene pristane.
    Teraz maximálne chodíme do kina, pretože mám veľa kultúrnych poukazov, tak sa ich snažím do pôrodu minúť, potom už si kino s manželom nejakú dobu neužijem. Naviac on preferuje skôr mainstreamové filmy, takže tieto by som si aj tak musela pozrieť sama. Ale našla som v Brne jedno artové kino, kde premietajú pre matky s deťmi, stíšená hudba, jemné svetlo, to by snáď šlo i dieťaťom. 🙂
    Mne sa Ryan Gosling páčil vo filmoch od Nicolasa Winding Refna – Drive a Only God Forgives. S La La Land to mám podobne. Síce krásne natočené, ale nejak mi uniklo, prečo je to až tak oceňovaný film. 😀

    Liked by 1 osoba

    1. Moc Ti přeji, abys na mateřské dovolené stihla vše, co máš v plánu. Biograf pro matky s dětmi? No to je ale super 😀 Ještě to bude nějaký čas trvat, ale čas tak rychle letí, těším se na Tvé mateřské filmové zážitky 😀

      To se mi líbí

Zanechat Odpověď

