Kreslená lahůdka

Na filmové sci-fi už jsem stará, to jsem si už bohužel několikrát ověřila, nicméně na komiksové sci-fi, které je skvěle nakreslené a navíc ještě nepostrádá spoustu vtipných situací,  jsem ještě mladá dost 😀 O tom jsem se přesvědčila při čtení Ságy od Briana K. Vaughana a Fiony Staples. První část jsem četla v angličtině tak před dvěma lety, přemýšlela jsem, že si pořídím i další díly, protože u nás po tom v té době ještě nebylo ani vidu ani slechu, ale pak mi asi bylo líto těch peněz (nejsou to zrovna nejlevnější sešitky) a posléze jsem na knihu zapomněla. Ale pak jsem zahlédla na Instagramu fotku českého vydání, neváhala a půjčila si je v knihovně. Ooooooo, velký zážitek!!!!

 

 

Nejste-li fanoušky ulítlého sci-fi, tuto sérii neoceníte. Zápletka je velmi prostá a všechno se točí jen kolem útěku hlavních postav před pronásledovateli. Nicméně v příběhu je spousta drobných vtipných detailů, hemží se to velmi originálními postavami. Já osobně jsme velkou fanynkou ducha Izabel. Pobavili mě Markovi rodiče, kteří se zničehonic objevili na palubě korábu na poslední stránce prvního dílu. Skvělý je i jednooký spisovatel. Úžasný byl nápad s dřevěným kosmickým korábem nebo androidy, kteří mají místo hlav monitory. Příběh je vyprávěn Hazel, jejímž narozením celá sága začíná. Holčička je dobrá glosátorka, už se těším na její hlášky, až vyroste 🙂

První díl Ságy vyšel v roce 2012. Série je označována jako kříženec Star Wars a Hry o trůny. Staré díly Star Wars miluji, Hra o trůny mě nezaujala, takže toto označení nejsem schopna objektivně zhodnotit. Autor se patrně inspiroval také Pánem prstenů a Romeem a Julií. Série se setkala s obrovským úspěchem a získala také několik prestižních ocenění. Máte-li k tomuto druhu literatury kladný vztah, jděte do toho 🙂 Je to jako jízda na horské dráze 🙂

Zanechat Odpověď

