Paolo Giordano: Čerň a stříbro

Krátká sonda do života mladé rodiny, která se vyrovnává s odchodem paní A. – jejich pomocnice v domácnosti a chůvy malého Emanulea v jedné osobě. Manželé jsou po jejím odchodu tak trochu ztraceni, protože se starala skutečně o vše a rodinu svým způsobem stmelovala. Nejdříve nechápou, kdy a jak ji urazili. Posléze se dozvědí o její vážné nemoci. První kapitola: http://art.ihned.cz/knihy/c1-64947360-paolo-giordano-cern-a-stribro

114 stran – přečteno na služební cestě ve vlaku. Těšila jsem se na tuto knihu hodně, po přečtení Těla jsem měla velká očekávání, ale nějak mě to neoslovilo. Autor velmi dobře vystihl pocity mladého člověka, který se snaží žít tím správným životem – být milujícím manželem, dobrým otcem, dělat kariéru. Překladatelka Alice Flemrová v doslovu uvádí, že autor touto drobnou prózou potvrdil, že se z něj stal spisovatel, který našel svá témata a především svůj styl vyznačující se autentickou schopností psát jednoduše o složitých věcech. Tento příběh vyprávěl o nemoci a smrti a vyrovnání se s ní, o dojemném sebeobětování se, o snaze vytvořit ta správná, pevná rodinná pouta. Jednou možná knize dám druhou šanci a budu ji číst pomalu a v klidu, tak, jak si to zaslouží.

Při psaní tohoto příspěvku jsem popíjela velmi dobrý nápoj zakoupení na služební cestě 🙂 Mohu jedině doporučit – škoda, že byl drahý a bylo ho tak málo http://www.drinkfentimans.com/#!shandy/cetc

lemon shandy

6 thoughts on “Paolo Giordano: Čerň a stříbro

  1. Není to ani týden zpátky co jsem od tohoto autora dočetla Osamělost prvočísel a naprosto jsem se zamilovala. Čerň a stříbro mi znělo zajímavě díky námětu, po přečtení Tvé recenze dám ale nejspíš přednost zmíněnému Tělu 🙂 Děkuji Ti tedy za knižní tip!

    To se mi líbí

    1. Mně se Osamělost prvočísel moc nelíbila. Bylo to krásně napsané, to ano, ale příběh mě neoslovil. Takže si myslím, že by se Ti to líbit mohlo. „Tělo“ je něco úplně jiného. Je to víc akční, i když se tam také rozebírají pocity a pohnutky apod. Ačkoliv jsem z Černě a stříbra nebyla nadšená, tuto útlou knížečku nezavrhuji 🙂

      To se mi líbí

  2. Čítala som od neho Osamělost prvočísel a… myslím, že patrí k tým autorom, ktorých diela niečo zachytia a povedia, ale nesadnú každému. Mne niekedy vadila jeho priamočiarosť, ale celkovo sa my štýl jeho písania páčil. Takže pridávam si do to-read listu, vďaka za tip. 🙂

    To se mi líbí

    1. Není zač 🙂 Píše hodně dobře. Osamělost prvočísel – nelíbil se mi příběh. Hlavní postavy mě hodně štvaly, ale napsané to bylo skvěle, přečetla jsem to jedním dechem, ta nespokojenost přišla až poté, co jsem začala o knize přemýšlet. Zatím se mi od něj nejvíc líbilo Tělo.

      To se mi líbí

Zanechat Odpověď

