Paula Hawkins: Dívka ve vlaku

Rachel je rozvedená. Manžel ji opustil, protože mu ze života dělala peklo. Toužila po dítěti a to se stále nedařilo, tak začala pít a stávalo se, že si pak nepamatovala, co dělala. Tom se za ni začal stydět, protože se chovala velmi nevypočítavě a nevhodně. Našel si milenku – Annu, kvůli které svou ženu opustil a narodila se jim narodila holčička Evie.

Rachel se utápí v depresích, kvůli nadměrnému pití je vyhozena ji z práce. Nedokáže se vyrovnat s tím, že ji muž opustil.  Své spolubydlící ani matce není schopna říct, že je nezaměstnaná, bez peněz, bez perspektivy. Stále jezdí tím stejným vlakem do Londýna a zpátky, aby v nikom nevzbudila podezření.Vlak jezdí kolem domu, v němž dřív bydlela s manželem a také kolem domu, jehož obyvatelé jsou často na zahrádce za domem a ona je tak z vlaku může často pozorovat. Je to velmi sympatická dvojice, vypadají, že se mají velmi rádi. Proto ji velmi překvapí, když ženu jednou ráno vidí objímat se na zahradě s cizím mužem. Nedlouho poté se z novin dozví, že žena zmizela. Naivní Rachel se rozhodne, že tomu přijde na kloub a začne pátrat na vlastní pěst. Ta hloupá pasivní žena, která se stále jen lituje a není schopna cokoliv změnit, vraha samozřejmě vypátrá!

Oooo, to nebyla dobrá volba. Knihu v anglickém originále jsem dostala od kamarádky. Kdyby byla v češtině, tak bych ji odložila již po pár stranách, ale potřebuji si jazyk procvičovat, protože už k tomu nemám tolik příležitostí, tak jsem to dočetla. Když nad tím tak přemýšlím, tak to byl můj první thriller! A řekla bych, že také poslední. Ztráta času. Je to naivní, jak by řekl můj šéf – velmi prostinké. Nesympatické hlavní postavy, nepravděpodobný vývoj vyšetřování – jakoby autorka ve své Rachel ráda viděla slečnu Marplovou! A proč ji nazývá dívkou? Protože se chová, jako by neměla špetku zdravého rozumu? Díky reklamě jsem se nedobrovolně dozvěděla, že je tato kniha přirovnávána k románu Zmizelá (nečetla jsem, viděla jsem film, který byl skvěle natočen, ale příběh se mi nelíbil), takže jsem tak nějak vytušila, kdo bude vrahem. Ale přece jen se mi na knize něco líbila – obálka 😀

4 thoughts on “Paula Hawkins: Dívka ve vlaku

  1. Je vážně zajímavé, že ta kniha má tak dobrou reklamu, i když se vlastně nikomu nelíbí! Kamarádka z toho taky byla dost zklamaná, a to má ráda trillery a knihy, jako je Zmizelá…
    (Mimochodem, já trillery nečtu, ale film Zmizelá se mi líbil hodně, včetně příběhu. Tedy, „líbil“ není to pravé slovo, ale rozhodně mi připadal dobrý a velmi dobře postavený, úplně jsem ději v kině propadla.)

    Liked by 1 osoba

  2. To téma vypadá velmi zajímavě – mladá žena jezdí vlakem, pozoruje z okna lidi a protože její život za nic nestojí, chce udělat něco užitečného. Ale pak je to takové plytké. No hrůza prostě 🙂
    Zmizelou natočil Fincher, kterého mám hodně ráda – dost dobrá filmařská práce, výborné herecké výkony, ale není to prostě můj šálek čaje. Strašně překombinované!

    To se mi líbí

Zanechat Odpověď

