Suzanne Rindell: Ta druhá zapisovatelka

Román odehrávající se ve Spojených státech v roce 1925 je vyprávěn z pohledu Rose Bakerové – mladičké nenápadné dívky, která vyrůstala v sirotčinci a její život je prázdný, naplněný pouze prací zapisovatelky na policejní stanici. Zde se jednoho dne objeví Odalie – je také přijata na místo zapisovatelky a dívky se velmi brzy spřátelí. Odalie je tajemná femme fatale a Rose k ní zbožně vzhlíží a obdivuje ji. Rose se k Odalii přistěhuje do hotelu, začnou spolu chodit na utajované večírky, kde se pije alkohol, tančí a hrají hazardní hry, Odalie ji postupně začne využívat jako spojku pro své nelegální aktivity spojené s výrobou alkoholu. Rose tuší, že Odalie s ní nehraje férovou hru, ale nemá sílu se z jejího vlivu vymanit.

Paní spisovatelka svou prvotinu napsala velmi dobře, čte se to téměř samo, ale je to nuda. Bavily mě popisy večírků, šatů, víkend u Brinkleyových jako by vypadl z Velkého Gatsbyho. Nicméně to bylo trápení. Začátek se vlekl, všechno je rozebíráno do nejmenších detailů. Chápu, že se tak čtenář dostane postavám až na kůži, dokáže si vše lépe představit a vžít se do situace, ale kdyby to bylo kratší, tak by to mělo větší spád a možná by se mi to i víc líbilo. Obě hlavní postavy mi byly velmi nesympatické, několikrát jsem knihu odložila, protože mě jejich chování štvalo. Jedna byla tajemná lhářka a podvodnice, druhá zakomplexovaná slaboška pomalu objevující své potlačované touhy a vášně díky přátelství s tou úspěšnější. Psala si deníček, v němž Odalii opěvovala. Dočetla jsem to jen kvůli tomu, že se líbila čtenářkám, s jejichž literárním vkusem se ztotožňuji.

Doporučuji všem, kteří hledají nenáročné čtení slibující trochu napětí, náznak romance a zajímavé prostředí. Konec by se mohl líbit i fanouškům Klubu rváčů. Ten jsem viděla dvakrát, protože jsem chtěla zjistit, jak se mi to bude líbit, když znám pointu. Tento román však kvůli tomu podruhé číst nebudu, zhynula bych u toho nudou!

ta druhá 1 ta druhá 2ta druhá 3sr LithuanianTOT

2 thoughts on “Suzanne Rindell: Ta druhá zapisovatelka

Zanechat Odpověď

