Neil Gaiman nejen o Terry Prattchetovi

Dnes jsem na sociální síti díky postu překladatele Viktora Janiše narazila na fantastický rozhovor Michaela Chabona s Neilem Gaimanem u příležitosti úmrtí Terryho Pratchetta. Byli s Gaimanem přáteli více než 30 let, napsali spolu knihu Dobrá znamení. Nejdřív jsem se trochu vyděsila délkou rozhovoru, ale na konci mi bylo líto, že Neila nemohu poslouchat ještě mnohem déle. Chytrý pán s příjemným hlasem a skvělým smyslem pro humor. No, člověk, který je manželem Amandy Palmer nemůže být žádný suchar 🙂

U příležitosti úmrtí TP toho vyšla spousta, např. Hospodářské noviny připomněly knihu Kobercové, kterou si Terry sám ilustroval. Zde je ukázka. Na idnes.cz se objevil článek s odkazem na film Ladislava Plecitého, kterému se podařilo získat Pratchettův souhlas ke zfilmování povídky Poslední odměna. ČT art znovu odvysílala rozhovor Marka Ebena s TP v pořadu Na plovárně – díky němu jsem si Terryho zamilovala – pustila jsem si ho několikrát a byla jsem z něj unešená – navzdory své slávě to byl nesmírně skromný pán, což vlastně potvrdil i vydavatel jeho knih v České republice – Vlastimír Talaš – v rozhovoru s Martinem Veselovským pro Aktuálně.TV

Já jsem od Pratchetta přečetla asi tři knihy. V paměti mi utkvěl Mort – bylo to bláznivě vtipné, ale nepohltilo mě to. Mám dojem, že v knihovně mají pár knih v angličtině, tak se pokusím s některou z nich poprat. Nicméně se obávám, že už to nebude nic pro mě – ještě před pár lety jsem měla fantasy ráda, nevadilo mi ani sci-fi, ale nějak jsem zestárla a zvážněla a už pro tento druh literatury a filmů nemám takové pochopení. Nelíbil se mi ani poslední román od Gaimana – Oceán na konci uličky, což mě velice mrzelo, moc jsem se na něj těšila a bylo to takové nemastné neslané.

2 thoughts on “Neil Gaiman nejen o Terry Prattchetovi

  1. Taky jsem zažila odklon od fantasy – ale u Pratchetta jsem s radostí zůstala. Asi je to tím, že jeho humor není „sám pro sebe“, ale vždycky odkazuje k něčemu, co hodně důvěrně známe z naší ne-zeměplošské reality. Takže to beru jako geniální satiru na nás samotné a ne tak úplně jako fantasy. Ale říká se, že Zeměplochu buďto miluješ, nebo nechápeš, co na ní je – takže možná prostě patříš do druhé kategorie 🙂
    Ten rozhovor si hned pustím, díky! Už to plánuju dost dlouho 😀

    To se mi líbí

    1. Já jsem si vždycky myslela, že by se mi mohl líbit, ale vlastně jsem mu pořádně nedala šanci 🙂 Pokaždé se objevilo něco, co mě pohltilo, spousta zajímavých knih, takže jsem pořádné „začtení se“ do jeho knih neustále odkládala a nakonec k němu nedošlo. Zkusím to letos, do bys mi doporučila?
      Ach jo, kdy já to všechno přečtu? 🙂 🙂 🙂
      Rozhovor je skvělý, oba pánové jsou v něm výteční.

      To se mi líbí

Zanechat Odpověď

