Asociace

Dnes odpoledne jsem si po dlouhé době na chvíli pustila jako kulisu mé oblíbené rádio FM 4. A hned po sobě hrály dvě zajímavé písně – 

Ani jedna píseň nepředstavuje styl, který bych vyhledávala, ale asi jsem dnes byla nějak pozitivně a tolerantně naladěná a přístupná novým vlivům 🙂 , takže jsem si obě hned po návratu domů vyhledala a teď je pilně sjíždím pořád dokola 🙂 I ta videa vypadají dost dobře. Zatím nemůžu přijít na to, kde bylo natočeno Kwabsovo video, musím si to stopnout, až budou ukazovat ty výškové stavby a věže. Druhý videoklip k Beauty od Saedi mi nevím proč evokoval další song, který jsem objevila díky FM4

Píseň nazpívaná v němčině 🙂 Moc se mi to líbí, zatím jsem ještě nezkoumala, o čem se tam pěje, ale třeba se časem moje němčina zlepší natolik, že tomu budu rozumět. Je to navíc skvěle natočené video – působí to na mě jako oživlé fotky. Fotky ve stylu, který se mi líbí a jakým sama ráda fotím. A to měkké světlo 🙂 No prostě paráda. Bohužel nemůžu najít další hodně dobrý německý song, zpívalo se tam o kávě, která se tam snad i vařila nebo rozlila. V tomto seznamu jsem ho bohužel nenašla, je příliš alternativní a moderní a k rannímu pití kávy se patrně vůbec nehodí 🙂 Jsem přesvědčená o tom, že jsem ten skvělý song kdysi vyvěsila na svou FB zeď, ale nemůžu to najít. Nicméně když už jsme u těch písní zpívaných jinou řečí než pro populární hudbu tak typickou angličtinou, tak jsem při marném hledání narazila na výbornou píseň zpívanou v ruštině – velikým zážitkem je i video. Udělalo mi to velkou radost (ač jsem odpůrkyně všeho ruského 🙂 ) 

A aby těch oslích můstků nebylo málo, znovu tu máme dvě zpěvačky, alternativní styl a tajemné excentrické CocoRosie

Mezi excentrickými zpěvačkami, které mám ráda, v žádném případě nemůže chybět ani tato dáma

Následující videoklip byl časopisem Rolling Stone označen za nejlepší video roku 2014, no je to poněkud znepokojující podívaná – ta holčička vypadá, jako by byla šílená nebo pod vlivem nějaké hodně silné drogy, ale píseň samotná mě nadchla, takže tady je:

K jejímu dalšímu videu bych se vyjádřila úplně stejně jako k tomu předchozímu, v komentářích pod videem jsem narazila na zajímavé vysvětlení – Sia has confirmed on her Facebook page that this video and the two of them represent two Sia ‚states‘. Maddie possibly being the ‚normal‘ one and Shia being the one that was bad to her (Drinking, drugs etc.) That’s why you see the two of them fighting in the beginning. As the video progresses, I think that Sia learns to leave the bad stuff, like how she did IRL after her incident in 2010. She also has confirmed that the intention of this video was NOT to be perceived as something for the pedophiles. She felt that the two of them could pull off the emotions best.

Oldies but goldies – staré zlaté časy MTV, kdy jsem u obrazovky trávila většinu volného času a byla nešťastná, že jsem nemohla v neděli večer sledovat 120 minutes s nejlepší alternativní hudbou té doby. No a právě v té době se ve vysílání velmi často objevovalo nápadité animované video s ukřičenou Islanďankou Bjork, která mi vždy připomínala mou velmi dobrou kamarádku Martinu 🙂 

Už ji nemám tolik ráda jako kdysi, její hudba se pro mě stala poněkud nestravitelnou, ale poslední dílko téměř padesátileté umělkyně má zajímavé recenze, tak to s ní možná ještě zkusím.

Další výlet do historie, v tomto případě poněkud dávnější, nás zavede k paní Nině Simone. Poprvé jsem slyšela její píseň Sinnerman na konci filmu v Karlových Varech. Byl to poslední film, který jsem viděla během své první návštěvy na MFFKV, už si bohužel nepamatuji, jak se jmenoval, ale na píseň jsem nezapomněla, její hlas byl tak skvělý, že ho člověk nedokáže dostat z hlavy. 

Na festivalu Sundance měl premiéru dokument o této zajímavé ženě, kéž by se objevil i u nás v biografu. Dostane-li se do české distribuce, pokusím se přemluvit pana ředitele 🙂

Toto je úžasně pozitivní song, zatím jsem se nezabývala textem, ale melodie a ty poskakující postavičky jsou fakt cute 🙂 

Zanechat Odpověď

