Strange weather in Tokyo

Dnes jsem dočetla knihu, kterou jsem si nadělila k Vánocům. Mám ráda Japonce a chtěla jsem si něco přečíst i od jiného autora než světoznámého Harukiho Murakamiho. Když jsem narazila na tento román od Hiromi Kawakami, zajásala jsem a hned si ho objednala.

strange weather in tokyo

Hlavní hrdinka Tsukiko má 38 let a při jedné návštěvě baru narazí na svého učitele ze střední školy. Sensei je o spoustu let starší než ona a dlouho se brání citovému sblížení, chová se k ní přátelsky, ale odměřeně, spíše otcovsky. Tsukiko si se svými pocity dlouho neví rady, snaží se je potlačit. Posléze oba pochopí, že nemá smysl svým pocitům bránit.

Moc se mi to nelíbilo, asi jsem neměla tu správnou náladu, nesedlo mi to pomalé meditativní tempo, nudné rozhovory, detailní popisy. Hlavní hrdinové byli dost nemastní neslaní, obzvláště Tsukiko mi byla dost nesympatická – pasivní mladá žena, která se nestýká se svou rodinou, podle všeho nemá ani žádné zájmy, takže vztah se Senseiem pro ni musel být vysvobozením, zpříjemněním jejího nezajímavého života. Starší muž ji určitě obohatil po intelektuální stránce, snad i změnil. Ovlivnil i její stravovací návyky 🙂 Oba se totiž scházeli v baru, popíjeli saké a jedli japonské speciality, např. yudofu, shabu shabu, spoustu ryb, zeleniny….

Kniha mi trochu obohatila slovní zásobu – naučila jsem se výrazy umpteenth (ikstý), old codger (starý fotr 🙂 ), taciturn (zamlklý, nemluvný) a narazila na slovní spojení rain or shine.

Zkusím se ke knize jednou vrátit a vychutnat si její pomalou atmosféru, chutě, vůně, popisy prostředí i Tsukičiny citové zmatky.

Zanechat Odpověď

